TOP 3 magazynu:
1. Airbus Helicopters. Przyszłość lotnictwa śmigłowcowego. Tytuł artykułu, zapewne z ukrytą premedytacją, wydaje się sugerować, że przyszłość tą związana jest tylko z jednym koncernem. Tak oczywiście nie jest. Materiał natomiast jest wywiadem z Tomaszem Krysińskim wiceprezesem w AH. Nie pierwszy już wywiad z tym panem przynosi wiele ciekawych informacji o bieżącej działalności i planach na przyszłość europejskiego giganta. Najwięcej miejsca zajmuje opis nowatorskich rozwiązań zastosowanych w śmigłowcu Racer, choć mowa jest też o H160 i H145 z pięciołopatowym wirnikiem nośnym. Dużo ciekawych informacji o charakterze technicznym, prawie bez marketingowego bełkotu. Rozmówca A. Kińskiego dużo miejsca poświęca wkładowi łódzkiego biura AH w opracowanie nowych technologii. Reasumując, bardziej pasował by tytuł: Przyszłość lotnictwa śmigłowcowego według Airbus Helicopters. Sama zaś rozmowę przeczytać wypada koniecznie.
3. Global Hawk. Niecodzienny gość nad Polską. Ze wstępu do artykułu można by odnieść wrażenie, że pierwsza „wizyta” Global Hawka nad Polską miała miejsce 9 lipca br. lub że, jak pisze Autor, takie wizyty to rzadki przypadek. Osoby regularnie przeglądające popularne, ogólnodostępne serwisy internetowe prezentujące ruch powietrzny doskonale wiedzą, że wizyty tego typu statków powietrznych nie są wcale takie rzadkie. Wspomniane wyżej wydarzenie stanowi jednak dobrą osnowę do przedstawienia w sposób zwięzły i konkretny historii oraz możliwości tego, jak dotychczas największego szeroko stosowanego samolotu bezzałogowego klasy HALE. Okazja ta została skutecznie wykorzystana w artykule.
I jeszcze kilka słów o matematyce. Od lat opisujący statystyki ruchu lotniczego J. Liwiński ponownie myli procenty z punktami procentowymi, str. 58. Aby było ciekawiej, współczynnik wypełnienia samolotu pasażerskiego to „Lead Factor”, a Airbus A220 zaliczony został do samolotów kategorii 180-200 miejscowej, str. 58. I najlepsze” Gdyby wszystkie odrzutowce regionalne obsługujące trasy do 925 km zastąpić turbośmigłowymi to globalna emisja dwutlenku wegla byłaby mniejsza o 10%. Brawo J. Liwiński, brawo redakcja – żółta kartka.
Powiązane wpisy:
Lotnictwo AI 8/2024. Ciekawie, solidnie, atrakcyjnie?
Lotnictwo AI 7/2024. Niszowiec z kraju klonowego
liścia
Lotnictwo AI 6/2024. Szerokokadłubowy Embraer
Lotnictwo AI 5/2024. Rok F-16 w Europie wschodniej
Lotnictwo AI 4/2024. Lotnicze dylematy Wuja Sama
Lotnictwo AI 3/2024. Stare i nowe Herculesy Trójkąta
Weimarskiego
Lotnictwo AI 2/2024. Samoloty (roz)bojowe?
Lotnictwo AI 1/2024. Konkurencja i lobbing wśród
magazynów lotniczych
Lotnictwo AI 12/2023. Historia coraz bardziej
odległa, przyszłość coraz bardziej niepewna
Lotnictwo AI 11/2023. Podniebna artyleria
Lotnictwo AI 9/2023 – żółta kartka za bylejakość
Lotnictwo AI 8/2023 – odmitologizowanie
Concordskiego
Lotnictwo AI 7/2023 – różne wymiary polityki
odstraszania
Lotnictwo AI 7/2023 – różne wymiary polityki
odstraszania
Lotnictwo AI 5,6/2023 – granice kryptoreklamy
Lotnictwo AI 4/2023 – PZL-130 Orlik – po co nam to
było?
Lotnictwo AI 3/2023 – bylejakość Boeinga tuczy
Airbusa
Lotnictwo AI 1/2023 – modernizacja po amerykańsku
Lotnictwo AI 12/2022 – numer wiele objaśniający
Lotnictwo AI 11/2022 – przekleństwo Jaskółki
Lotnictwo AI 10/2022 – szklane kule Airbusa i Boeinga
Lotnictwo AI 9/2022 – śmigłowce na fali wznoszącej
Lotnictwo AI 8/2022 – śmigłowiec, którego nie ma
Lotnictwo AI 7/2022 – spalone marzenie
Lotnictwo AI 6/2022 – drony po polsku
Lotnictwo AI 5/2022. Zbrojne niebo nad nami
Lotnictwo AI 4/2022. Aligator – historia upadku
Lotnictwo AI 3/2022 – powietrzni zwiadowcy duzi i
mali
Lotnictwo AI 2/2022 – numer ostatni przedwojenny
Lotnictwo 1/2022 -przyszłość nadejdzie szybciej niż
nam się wydaje
Lotnictwo 12/2021 - rocznicowe dylematy
Lotnictwo 11/2021 – pierwszy wielki sukces Antonowa
Lotnictwo10/2021 – wiosenna wojenka 1939
Lotnictwo9/2021 – dzień dzisiejszy lotnictwa
wojskowego RP
Lotnictwo6/2021 – Łukaszenka nie był pierwszy?
Lotnictwo5/2021 – szpiedzy 50+
Lotnictwo4/2021 – kwietniowa mozaika
Lotnictwo 3/2021 – magazyn gdybających dziennikarzy
Lotnictwo 2/2021 - dwie rosyjskie ikony (lotnictwa)
Lotnictwo 1/2021 - przyzwoity start
Lotnictwo 12/2020 - nowe stare samoloty
Lotnictwo 11/2020- nowe stare
Lotnictwo 10/2020 - numer delta
Lotnictwo 9/2020
Lotnictwo 8/2020 - znowu czarna owca w numerze
Lotnictwo 7/2020
Lotnictwo 6/2020 – pod znakiem latających olbrzymów
Lotnictwo 4-5/2020 - co z tym Lotnictwem? Lotnictwo 3/2020 - dno jest blisko
Lotnictwo 2/2020-- ciekawie, choć nadal z dodatkiem
bylejakości
Lotnictwo 12/2019 - sinusoida
Lotnictwo 10-11/2019 - jeden artykuł rozwalił cały
numer
Lotnictwo 6/2019, nie tracę nadziei
Lotnictwo 1-2 /2019 - równia pochyła?
Lotnictwo 12/2018, jakość czy jakoś?
Lotnictwo AI 9/2022 – śmigłowce na fali wznoszącej
Lotnictwo AI 2/2023 – ładowniczy ze śmigiełkiem na
czubku
Lotnictwo 2/2020-- ciekawie, choć nadal z dodatkiem
bylejakości
Lotnictwo 12/2019 - sinusoida
Lotnictwo 10-11/2019 - jeden artykuł rozwalił cały
numer
Lotnictwo 6/2019, nie tracę nadziei
Lotnictwo 1-2 /2019 - równia pochyła?
Lotnictwo 12/2018, jakość czy jakoś?
Lotnictwo AI 9/2022 – śmigłowce na fali wznoszącej
Lotnictwo AI 2/2023 – ładowniczy ze śmigiełkiem na
czubku
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz