Nadzieje związane z wiosenną, później letnią, a na koniec jesienną ofensywą wojsk ukraińskich pogrzebało stepowe błoto. Czy politycy i media po naszej stronie Bugu chcą czy nie to dostrzec, konflikt w Ukrainie zmierza do przesilenia, po którym nic nie będzie już takie samo. Wspierającym Ukrainę coraz wyraźniej brakuje sił, środków i chęci do dalszego, tak hojnego wspierania upadającego państwa, tym bardziej, że wraz z pogarszającą się sytuacją zarówno na froncie, jak i wewnętrzna, szanse na rychłe, wielkie interesy związane z odbudową zniszczonego kraju maleją w zastraszającym tempie. Coraz wyraźniej widać, że bardziej niż z najeźdźcą Kijów nie radzi sobie z wszechobecną korupcją, złodziejstwem, prodemokratycznymi i prorynkowymi reformami oraz rozrostem nowej oligarchii. A wszystko to pod czujnym okiem służb Kremla, które w dogodnym dla siebie czasie „udostępnią” stosowne przecieki do mediów, wpływając na nastroje zachodnich społeczeństw i wyniki wyborów. Jak to zwykle w historii bywa, real politik weźmie górę nad szczytnymi hasłami. W tym, bardzo prawdopodobnym scenariuszu, niezależnie od jego wersji, sytuacja Polski nie wygląda zbyt różowo. W każdym razie potrzebujemy mocnego państwa, silnego armią, gospodarką i zgodnym społeczeństwem.
1. Lotniczy MSPO 2023. Konieczność modernizacji sił zbrojnych, wsparta zakupomanią ustępującego rządu przyciąga do Polski niemal wszystkich liczących się producentów uzbrojenia z obszaru Euroatlantyckiego oraz odległej Korei. Starania o kontrakty na chłonnym i hojnym rynku po raz kolejny najlepiej widać na kieleckim salonie. Obszerną relację z wydarzenia przygotował Tomasz Kwasek. Warto się z nią zapoznać, zwłaszcza w kontekście nadchodzących zmian w polityce zakupowej MONu, którą zapowiada przyszły rząd.
2. Czarny czwartek nad Schweinfurtem. Tytuł artykułu wprowadza czytelnika w błąd, gdyż obszerny -18 stron - materiał przedstawia historię amerykańskiego lotnictwa bombowego w Europie od pierwszych działań w lecie 1942 roku do tytułowego dnia nalotu na Schweinfurt w październiku 1943. W zasadzie to jedyne moje zastrzeżenie do artykułu. Jest on skrojony w sam raz dla czytelnika, który średnio interesuje się historią lotnictwa, zwłaszcza wojskowego okresu II wojny światowej. Względnie dużo ciekawych informacji w ciekawej narracji, nie za dużo jednak, aby nie zanudzić.
Lotnictwo 9/2023. Czy jakość pójdzie w ślad ilości?
Lotnictwo 7-8/2023. Długa wojna – świetny interes
Lotnictwo 6/2023. LanceRy na emeryturę
Lotnictwo 4/2023. MiGi, efy i co jeszcze?
Lotnictwo 3/2023 – dominacja samolotów Made in CCCP
Lotnictwo 2/2023 – smukłoskrzydły terrorysta
Lotnictwo 1/2023 – partner czy może sojusznik?
Lotnictwo 12/2022 – ukraińska pętla beznadziei
Lotnictwo 11/2022 – Su-25 w trzech odsłonach
Lotnictwo 10/2022 – Czy w Radomiu będzie święto MiGa?
Lotnictwo 9/2022 – pilna potrzeba czy zakupomania?
Lotnictwo 7-8/2022 – wiatr ze wschodu, Dalekiego Wschodu
Lotnictwo 6/2022 – lato latających olbrzymów
Lotnictwo 5/2022 – modernizacja u Bratanków
Lotnictwo 4/2022 – wojna dzień po dniu
Lotnictwo 3/2022 – pocztówki z wojny
lot-nisko: Lotnictwo 2/2022 – mosty, mosty, mosty
Lotnictwo AI 1/2022 – przyszłość nadejdzie szybciej niż nam się wydaje
Lotnictwo AI 12/2021 – rocznicowe dylematy
Lotnictwo 11/2021 – pierwszy wielki sukces Antonowa
Lotnictwo10/2021 – wiosenna wojenka 1939
Lotnictwo9/2021 – dzień dzisiejszy lotnictwa wojskowego RP
Lotnictwo6/2021 – Łukaszenka nie był pierwszy?
Lotnictwo5/2021 – szpiedzy 50+
Lotnictwo4/2021 – kwietniowa mozaika
Lotnictwo 3/2021 – magazyn gdybających dziennikarzy
Lotnictwo 2/2021 - dwie rosyjskie ikony (lotnictwa)
Lotnictwo 1/2021 - przyzwoity start
Lotnictwo 12/2020 - nowe stare samoloty
Lotnictwo 11/2020- nowe stare
Lotnictwo 10/2020 - numer delta
Lotnictwo 9/2020
Lotnictwo 8/2020 - znowu czarna owca w numerze
Lotnictwo 7/2020
Lotnictwo 6/2020 – pod znakiem latających olbrzymów
Lotnictwo 5/2023. Białe nosy - wspomnienia z młodości
Lotnictwo 7-8/2023. Długa wojna – świetny interes
Lotnictwo 6/2023. LanceRy na emeryturę
Lotnictwo 4/2023. MiGi, efy i co jeszcze?
Lotnictwo 3/2023 – dominacja samolotów Made in CCCP
Lotnictwo 2/2023 – smukłoskrzydły terrorysta
Lotnictwo 1/2023 – partner czy może sojusznik?
Lotnictwo 12/2022 – ukraińska pętla beznadziei
Lotnictwo 11/2022 – Su-25 w trzech odsłonach
Lotnictwo 10/2022 – Czy w Radomiu będzie święto MiGa?
Lotnictwo 9/2022 – pilna potrzeba czy zakupomania?
Lotnictwo 7-8/2022 – wiatr ze wschodu, Dalekiego Wschodu
Lotnictwo 6/2022 – lato latających olbrzymów
Lotnictwo 5/2022 – modernizacja u Bratanków
Lotnictwo 4/2022 – wojna dzień po dniu
Lotnictwo 3/2022 – pocztówki z wojny
lot-nisko: Lotnictwo 2/2022 – mosty, mosty, mosty
Lotnictwo AI 1/2022 – przyszłość nadejdzie szybciej niż nam się wydaje
Lotnictwo AI 12/2021 – rocznicowe dylematy
Lotnictwo 11/2021 – pierwszy wielki sukces Antonowa
Lotnictwo10/2021 – wiosenna wojenka 1939
Lotnictwo9/2021 – dzień dzisiejszy lotnictwa wojskowego RP
Lotnictwo6/2021 – Łukaszenka nie był pierwszy?
Lotnictwo5/2021 – szpiedzy 50+
Lotnictwo4/2021 – kwietniowa mozaika
Lotnictwo 3/2021 – magazyn gdybających dziennikarzy
Lotnictwo 2/2021 - dwie rosyjskie ikony (lotnictwa)
Lotnictwo 1/2021 - przyzwoity start
Lotnictwo 12/2020 - nowe stare samoloty
Lotnictwo 11/2020- nowe stare
Lotnictwo 10/2020 - numer delta
Lotnictwo 9/2020
Lotnictwo 8/2020 - znowu czarna owca w numerze
Lotnictwo 7/2020
Lotnictwo 6/2020 – pod znakiem latających olbrzymów
Lotnictwo 5/2023. Białe nosy - wspomnienia z młodości
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz