środa, 29 grudnia 2021

Aeromax.pl S19 – An-24 w fotorejestrze

Mocną stroną serii specjalnych zeszytów Aeromax.pl jest duża różnorodność prezentowanych maszyn oraz ciekawa, zróżnicowana forma ich prezentacji. Najliczniejsze są zeszyty cyklu fotorejestr, w sposób syntetyczny pokazujący historię poszczególnych egzemplarzy samolotów lub śmigłowców danego typu, wykorzystując do tego głównie materiał zdjęciowy, z tekstem ograniczonym do wręcz masochistycznego minimum. Wyjątkiem jest krótki tekst wprowadzający, który z reguły potwierdza spostrzeżenie, że obraz jest mocniejszą stroną tej serii niż tekst.
Numer S19 poświęcony jest samolotom An-24 latającym niegdyś z szachownicami lub lotowskim żurawiem na ogonie. Samolot ten wprowadził wewnątrzkrajową komunikację lotniczą na nowy, zbliżony do światowego poziom. W trudnych latach schyłku PRL-u Aeny-24 stały się obiektem licznych uprowadzeń na lotniska na terenie Republiki Federalnej Niemiec, dając wielu Polakom upragnioną wolność. Nie wszystkim to się jednak udało. Pomimo trzech katastrof i kilku wypadków, ponad dwudziestoletnią służbę samolotów An-24 w lotnictwie polskim należy uznać za udaną i względnie bezpieczną – jak na standardy tamtych lat. Historia każdej maszyny w Aeromax.pl to kilka fotografii. Pierwsze, najstarsze pochodzą z początku eksploatacji w PLL LOT lub 36 SSPL w Warszawie. Dalej poznajemy ich lotowskie losy, przy okazji zaznajamiając się ze zmianami malowania maszyn naszych narodowych linii lotniczych. Ostatnie zdjęcia pokazują maszyny w obcych, czasem egzotycznych, barwach nowych użytkowników. Ta część jest szczególnie interesująca, gdyż wraz z krótką informacją tekstową pokazuje dalsze losy samolotów. W kilku przypadkach ostatnie zdjęcia pokazują maszyny rozbite w katastrofach i wypadkach. Dodać muszę, że większość zdjęć z lat PRL-u posiada niepowtarzalny klimat tamtych lat i tamtych lotnisk.
W tekście znalazłem kilka niedoskonałości: „Fabrycznie budowane An-24 przekazano …”, str. 3; „… operowały początkowo za granicę”, str. 4: „Po wycofaniu …”, str. 5.
Ogólnie niezły kawał historii polskiego lotnictwa podany w atrakcyjnej i przystępnej formie.


Powiązane wpisy:

Aeromax.pl - fotorejestr w nowym obszarze

Aeromax.pl – rejestr statków powietrznych tura druga
Aeromax.pl-magazyn na jeden wieczór
Aeomax.pl18 – przedwczesne pogłoski
Aeromax.pl 17 - numer na pięć
Aeromax.pl-16. Magazyn dla wytrwałych wytrwałych
Aeromax.pl-15. Magazyn cienki - za cienki
Aeromax.pl-14. Na dobrym kursie
Aeromax.pl-13.
Aeromax.pl-16. Magazyn dla wytrwałych wytrwałych
Aeromax.pl-15. Magazyn cienki - za cienki
Aeromax.pl-14. Na dobrym kursie
Aeromax.pl-13.
Aeromax.pl-16. Magazyn dla wytrwałych wytrwałych
Aeromax.pl-15. Magazyn cienki - za cienki
Aeromax.pl-14. Na dobrym kursie
Aeromax.pl-13. Trzynastka nie musi być pechowa
Aeromax.pl-12. Pomiędzy jakością a ilością
Aeromax.pl-11. W odwrocie
Aeromax.pl-10/100
 Aeromax.pl-numer specjalny S1- nowa seria
 Aeromax.pl-numer specjalny S1- nowa seria
 Aeromax.pl-numer specjalny S1- nowa seria
 Aeromax.pl-numer specjalny S1- nowa seria
 Aeromax.pl-numer specjalny S1- nowa seria
 Aeromax.pl-numer specjalny S1- nowa seria
Aeromax.pl. S2 i S3-seria specjalna się rozpędza
Aeromax.pl – specjalna seria numerów specjalnych
Aeromax.pl - Su-20 w numerze specjalnym
Su-7 - historia służby w Aeromax.pl
Su-7 x 3 - oczko Aeromax.pl
Aeromax.pl. SP-fotorejestr - początek cyklu



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz